°C 8

Izviđači uče i kod kuće: Turopoljski skauti izlete i aktivnosti 'preselili' u virtualnu zonu

17.03.2020.

Petar Brnada

Širenje korona virusa onemogućilo je Turopoljsku udrugu skauta u provedbi redovitih programskih aktivnosti, susreta, izleta i akcija, no kako poručuju odlučni izviđači to ne znači da će stati i čekati prestanak „opće opasnosti“ već će se družiti virtualno, putem društvenih mreža i sredstava elektronske komunikacije.

-Izviđački pokret je dobrovoljni, nepolitični odgojni i obrazovni pokret za djecu i mlade otvoren za sve bez obzira na spol, podrijetlo, rasu ili vjeroispovijest, u skladu sa svrhom, načelima i metodom koju je osmislio Osnivač- podsjećaju izviđači na Statut svoje nacionalne organizacije, kao i Statut u njihovom odredskom Statutu.

-Vraćam se činjenici da su izviđači obrazovni pokret, pa s obrazovanjem ni u ovako specifičnim okolnostima ne moramo stati, kao što nije stalo niti formalno školstvo u Hrvatskoj. Najavio sam da ćemo osmisliti način i dio aktivnosti provoditi putem društvenih mreža. Da izazov bude veći sudjelovanje ćemo vrednovati, ali i nagraditi sve one koji se potrude. One koji ne iskažu interes, koji se ne odluče potruditi i koji se ne snađu u situaciji koja traži promjenu naših ustaljenih navika i metoda djelovanja nagrada će zaobići. Kraće: vrednovanje će biti sukladno njihovoj volji i trudu- kaže Alen Konjević, voditelj turopoljskih izviđača.

Kako dodaje, kao što su odlučili vrednovati redovitost i sudjelovanje na aktivnostima, u situaciji kada to nije moguće zbog zdravstvene zaštite članova i njihovih obitelji i prijatelja, vrednovat će i prihvaćanje ovog izazova, brzinu reakcije, trud uložen u istraživanje i iskazano znanje.

Kvizovi, testovi, istraživanja...

-Predstojećih dana zadat ćemo vam više kvizova, testova, zadataka za istraživanje i kreativnih radnih zadataka. Vrednovat ćemo vrijeme potrebno da nam dostavite svoje rezultate, originalnost (dakle, nećemo prihvaćati „copy-paste“ metodu nego vlastito iskazivanje onoga što ste shvatili) i broj radnih zadataka koje ćete stići, željeti i moći riješiti. Kako zadatak ne biste shvatili olako, za odgovore i rješenja trebat će utrošiti malo vremena, odgovore potražiti na internetskim stranicama, nešto i pročitati, a nakon što nam odgovore pošaljete u pisanom obliku, o istom ćemo kasnije porazgovarati i vidjeti „jesu li zadaću napravili roditelji“ ili ste i vi sudjelovali … jeste li samo napisali odgovor ili ste nešto i zapamtili. Dakle, brza rješenja, koja nas nisu naučila ničem novom, nisu dobra rješenja, nisu očekivani ishod obrazovnog procesa, pa unatoč dostavljenim pisanim rezultatima nećemo biti spremni nagraditi. Dakle, učimo da bismo naučili, a ne kako bi učitelj dobio željeni odgovor- poručuje Konjević svojim članovima.

Pritom napominje da im u rješavanju zadataka mogu pomoći roditelji, pa tako mogu zajedno istraživati, zajedno pisati odgovore, putem njihovog e-maila (ako se svojim ne koriste) dostavljati odgovore i rješenja zadataka …

Jedan od zadataka koje su postavili pred sebe je uključivanje roditelja u izviđačke aktivnosti, povezivanje djece i roditelja te uključivanje roditelja, kao partnera izviđačkim voditeljima, u provedbi neformalnog, izviđačkog, odgojno-obrazovnog procesa.

-Izviđači su već dobili zadatak saznati i predstaviti svoj kvart, svoju ulicu ili dio grada. Sada od njih očekujemo da o istome napišu esej. U njemu će napisati gdje žive (u kojoj ulici, kvartu i gradskoj četvrti, zašto se baš tako zove, tko je ta osoba, mjesto ili događaj po kojem je taj dio grada dobio ime, što je značajno i zanimljivo u tom kvartu, što je tamo bilo prije, kako ga Goričani među sobom zovu, po kome ili čemu su ulice u tom kvartu dobile imena … sve zanimljivo čime mogu predstaviti dio grada u kome žive). Esej mora imati barem 15 proširenih rečenica teksta. Vjerujem da je za to do petka dovoljno vremena. Već sutra slijedi novi zadatak- zaključio je Konjević.

Foto: Ilustracija