°C 13

U svakom žitu ima kukolja: Nevjerojatna priča s goričke hitne

24.03.2020.

Redakcija

Sinoć u 20 sati građani su izašli na svoje prozore kako bi pljeskom ohrabrili sve koji se nose s epidemijom i potresom - medicinsko osoblje, vatrogasce, policiju, vojsku, volontere, sve koji su u ovim kriznim vremenima kao prioritet zdravlje građana stavili ispred svojega. No, već jutros jedna nesretna priča potvrdila je izreku koja kaže kako u svakom žitu ima kukolja, kako jedna osoba može baciti ljagu na cijeli sustav, ispričala nam je sugrađanka kako je jutros doživjela šokantno iskustvo na goričkoj hitnoj pomoći kada je u trenucima velike brige i panike u kojoj je zatražila pomoć dobila nehumani i sramotni, da ne koristimo drugi izraz s istim prvim slogom – odgovor.

Naime, oko 10 sati njezin otac, koji je imao iza sebe tri moždana udara, na štakama je i slabo pokretan, doživio je prema njenoj procjeni novi moždani udar - tlak je bio visok, lijevo oko zatvoreno, lijeva strana tijela bez osjeta.

- Kako sam s ocem doživjela tri moždana udara i kako je moj brat i sam liječnik, znam da su minute veoma važne jer su nas tako educirali. Zvali smo 112 nekoliko puta i kako nismo uspjeli dobiti, linije su opterećene, uputila sam se pješke zatražiti medicinsku pomoć jer živimo preko puta Doma zdravlja. Po snijegu, s maskom na licu, zabrinuta i uplakana sam stigla pred hitnu gdje su sjedila tri djelatnika hitne pomoći – započela je priču naša sugrađanka.

- Pristojno pristupam i govorim da je otac loše, da ne mogu dobiti nikoga na 112, prilazim vratima i oni govore, ne smijete unutra, shvatila sam u redu, ne smije se radi trenutne situacije sa COVID-19. Nastavljam razgovor. Kada sam rekla da tata ima simptome moždanoga i da je preživio tri, da trebam pomoć, sva trojica dalje sjede i ne reagiraju, a jedan od njih mi poručuje „da odem na Facebook, da mi mladi i tako stalno visimo na Facebooku i da nađem zamjenski broj za 112“ – prepričava riječi koje joj je uputio djelatnik hitne pomoći.

Bilo tko od ova tri djelatnika mogli su se ustati i pozvati liječnika iz prostorija hitne pomoći, sjesti u kola i krenuti prema unesrećenom, ili barem dati direktan broj kako bi nazvala operatera čija je radna stanica tri metra udaljena od mjesta toga razgovora, pojašnjava. Umjesto toga pustili su osobu koja je došla tražiti pomoć da se sama uputi kući da „izgugla“ zamjenske brojeve koji su uvedeni zbog opterećenih linija.

- Kasnije kada sam nazvala, liječnica me uputila na pravnu službu i ravnateljstvo gdje su i sami potvrdili da s njime imaju problema, a ujedno na hitnoj u Velikoj Gorici mi je jedna od kolegica na telefon rekla da je isfrustriran jer pišu građani Velike Gorice na Facebooku da oni sjede i puše, a ljudi umiru. To je i potvrdio i to zaista radi. Na kraju su došla dvoja kola hitne pomoći, ne znam čemu, osim da operu grižnju savjesti, a izgubljene su dragocjene minute – kaže.

Pacijent je u konačnici odveden na odjel neurologije na Rebro, a o cijelom slučaju obaviješteni su nadležni zaposlenika te Ministarstvo zdravstva.

- Zašto se ovakve ljude drži u sustavu kada su opasnost za ljudske živote? Takvi ne smiju biti članovi zdravstva jer su opasni za zdravlje pojedinaca koji u nevolji traže pomoć i bacaju kalju na one vrijedne pojedince i profesionalce – zaključila je naša sugrađanka koja je na ovu pritužbu dobila odgovor ravnatelja Zavoda za hitnu medicinu koji je uz riječi isprike samo mogao zaključiti da će ovom djelatniku izreći opomenu.

Naknadno nakon ovog događaja razgovarali smo i s prozvanim djelatnicima hitne pomoći koji su iznijeli drugu stranu priču, navodeći da situacija nije bila tako ekscesna već da su normalnim tonom gospođu htjeli uputiti da su linije opterećene te da je objavljen zamjenski broj na facebook stranicama Hitne službe Zagrebačke županije.

- Gospođa je krenula prema ulazu, tamo su vrata zaključana zbog aktualne situacije, rekla nam je da ocu nije dobro i da ne može dobiti 112 na što smo odgovorili da puno ljudi zove i da su linije zauzete, lijepo smo rekli da na Facebooku je objavljen dodatni broj, ništa drugo nije rečeno. No onda je s njene strane krenulo kako se mi zovemo, kako se ponašamo i to. Doktora u tom trenu nije bilo, pomogli smo s informacijom koju smo mogli dati - druga je strana priče koju je iznio vozač koji je bio u tome razgovoru.