Novosti Sport Događanja

MOST: "Rješenje za grijanje je podešavanje toplinskog sustava, tražimo odgovornost GSG-a"

05.11.2021. / Maja Peranić

Sezona grijanja je stigla, temperature zraka svakim danom su sve niže, a mnogi se građani smrzavaju i u vlastitim stanovima. Problemi s grijanjem – od previsokih računa, neučinkovitog sustava u stanovima koji su energetski obnovljeni i u kojima su ugrađeni razdjelnici i dalje su s nama, a na njih su danas upozorili iz MOST-a Velike Gorice. Na konferenciji za medije koja je održana ispred stambene zgrade u Ulici Slavka Kolara 21 okupili su se gradski vijećnici MOST-a Ivan Bekacvac, Karmen Rak i Zoran Lovrić, predstavnici suvlasnika nekoliko stambenih zgrada te g. Milan Milinković, predstavnik tvrtke Energo Riteh, koja je radila pilot projekt podešavanja toplinskog sustava u Magdalenićevoj ulici u Velikoj Gorici.

Upravo to podešavanje jedino je rješenje kojim bi profunkcionirao sustav grijanja u Velikoj Gorici načinom na koji je zamišljen, istaknuto je na današnjoj konferenciji, a nakon toga korisnike je potrebno educirati kako rukovati razdjelnicima te time postići odgovarajuću toplinu u svojim domovima, kao i uštede koje su im najavljivane.

Stanari: Niti se grijemo, niti štedimo

Na konferenciji su se obratili građani nezadovoljni sustavom grijanja, a koji odgovornost za situaciju u kojoj su se našli i nakon što su ugradili razdjelnike te nakon što su njihove zgrade energetski obnovljene, traže od upravitelja zgrade Gradskog stambenog komunalnog koje je bilo dužno osigurati i podešavanje sustava. Situaciju je na primjeru stambene zgrade u Kolarevoj 21 objasnio bivši predstavnik stanara Nenad Pantović.

-Kad smo ulazili u energetsku obnovu rečeno nam je da ćemo time riješiti pitanje grijanja i hlađenja u projektnim veličinama 70-80% smanjeno, a u realnim oko 50%. Pa nam je rečeno da ćemo zbog povećanja pričuve od 200 kuna dobiti bolje grijanje. No to se nije dogodilo-kazao je.

Čuvši za pilot projekt u Magdalenićevoj ulici koja je nakon balansiranja sustava uspjela postići niže račune i željeni učinak pokrenuo je korake za dva ulaza u svojoj ulici, 19 i 21. No nakon višestrukih napora i obećanja od strane GSG-a da će se krenuti u postupak, tvrdi Pantović, to se nije dogodilo već su se pojavili novi problemi s postavljenim odašiljačem na zgradi.

-Stupio sam u kontakt i obavijestio gradonačelnika i slao mu to za problem grijanja, dobio sam od g. Pejića zaduženog za problematiku, koji je rekao da ćemo o tome razgovarati, no pojavio se nesretni odašiljač i nakon toga kad sam ja „napao” GSG, ništa se nije dogodilo. Nakon što je odašiljač  bačen među nas, nakon mojih upita što se događa s njim? Na to mi nije odgovoreno i prekinuta je komunikacija, ja sam rekao „Doviđenja gospodo ja nemam ovdje što tražiti”-opisao je g. Pantović.

Radijator "laufa", a u stanu hladno

Dodao je kako su za svoju zgradu platili i smanjenje instalirane snage što je HEP odobrio, no kako se ona smanjila za 200kW, a račun za grijanje im je niži za 35 ili 37 kuna.

-Radijator namješten na 3 kako svi kažu da stavimo, on cijeli dan „laufa”, sjediš kraj njega i kipuć je, a kad dođeš na sredinu sobe ništa se ne događa. GSG nije izvršilo svoju funkciju koja nam je obećana kad smo išli u energetsku obnovu-žali se gospodin Pantović.

Stručnjaci tvrde: Sustav treba podesiti, a građane educirati

Predstavnik tvrtke Energo Riteh koja je vršila pilot projekt u Magdalenićevoj ulici na stambenim zgradama 10-14, gdje je nakon podešavanja sustav profunkcionirao te je maksimalna temperatura koja je dotad sezala do 19 stupnjeva povišena na 24, a ostvareni su i niži računi, tvrdi kako se tijekom ljetnih mjeseci treba raditi na uklanjanju nedostataka na instalaciji grijanja.

-Na toj zgradi u Magdalenićevoj ima jako puno nedostataka na instalaciji centralnog grijanja, no ništa u ovom ljetnom razdoblju nije učinjeno na uklanjanju tih nedostataka. To je pitanje zgrade i upravitelja, u to neću ulaziti no pokazalo se da se podešavanjem i onoga što je bilo na raspolaganju može postići učinak. Rješenja ima, nisu razdjelnici toliko loša stvar koliko se to pokazalo u javnosti no treba znati podesiti sustave-govori Milinković.

A iako za to podešavanje, kao i za edukaciju koja bi potom trebala uslijediti, troškove snose suvlasnici putem zajedničke pričuve, kaže Milinković, odgovornost upravitelja Gradskog stambenog gospodarstva je u tome što bi trebala brinuti funkcionira li su zgradama sustav koji je postavljen.

-Prema međuvlasničkim ugovorima koje imaju ljudi u zgradama to spada u zajedništvo što se odražava u računima zajedničke pričuve. Tu bi upravitelji, trebali reagirati i pomoć ljudima u rješenju. Kontaktirati izvođača i pitati zašto nije podesio. Sustavi su trebali biti podešeni od prvog dana jer razdjelnik ne znači ništa. Ja svima kažem: Ako imate razdjelnike u zgradi u kojoj sustav nije hidraulički uravnotežen, skidajte razdjelnike, ako živite u zgradi gdje je sustav podešen bit će možda onih rubnih stanova na kraju i vrhu gdje će trošiti malo više energije, no neće biti tako velikog nezadovoljstva-rekao je g. Milinković dodavši kako je prema njegovim iskustvima primarni problem s izvođačima radova i neadekvatnoj opremi koju su postavili, od kojih je neka čak i nepodesiva.

S problemima grijanja u Velikoj Gorici u koštac se prije desetak godina uhvatila i Udruga predstavnika suvlasnika i suvlasnika Velike Gorice. Jedan od osnivača udruge, g. Kolak ističe kako su kroz godine organizirali okrugle stolove s HEP Toplinarstvom, te o sustavu ugradnje razdjelnika, no na posljetku „instalateri su ugovarali što su htjeli”.

MOST traži odgovornost Grada i GSG-a

Na sve ovo oštro su reagirali iz velikogoričkog MOST-a odakle očekuju reakcije GSG-a i Grada Velike Gorice kojeg pozivaju da se pobrinu za probleme građana. Jedan od vijećnika Gradskog vijeća, Zoran Lovrić istaknuo je i kako, osim neučinkovitog sustava grijanja nakon provedenih energetskih obnova, suvlasnicima još uvijek nisu isplaćena sva sredstva subvencije energetske obnove koja je u konačnici trebala iznositi 84%.

-Dana 24.travnja 2019. objavljeno je na stranicama GSG VG da „GSG VG d.o.o. je prijavom na dodatan natječaj pod imenom: „sufinanciranje provedbe EU projekata na regionalnoj i lokalnoj razini za 2017. godinu” prijavio svih 16 višestambenih zgrada koje su se prijavile za energetsku obnovu te je svih 16 zgrada ostvarilo dodatan iznos sufinanciranja. Tako da na udio od 40% kojeg sufinanciraju suvlasnici stanova bilo je moguće ostvariti dodatnih 60% bespovratnih sredstava, što u prijevodu znači dodatnih 24% subvencije na već postojećih 60%. Sveukupno to čini visokih 84% od ukupnih 100% potrebnih novčanih sredstava za energetsku obnovu. Gdje su ti novci?-rekao je Lovrić i dodao:

-26.listopada 2017. na stranicama GSG VG na adresi kralja Stjepana Tomaševića 3:„S obnovom će biti obuhvaćeno 21 stan. Očekivani rezultat projekta je ušteda od 75,17%.“ Ne samo da nismo dobili tu uštedu, nego su nam cijene za grijanje narasle.

Lovrić je naglasio kako je na stranicama GSG-a istaknute misija i vizija tog gradskog poduzeća koja nije u skladu s uslugama koje građani dobivaju od osluškivanja građana i njihovih potreba, do pružanja edukacija i savjetovanja o korištenju suvremenih tehnologija.

- Vizija iz 2017.godine gdje su naveli „solarni grad”, ekoregija, novi sustavi grijanja, gdje je sve to? Tog nema ništa, a sve stoji na web stranici našeg GSG-a koji je jedno od 4 poduzeća u vlasništvu Grada Velike Gorice. Kada prođu izbori naš gradonačelnik i gradska poduzeća zaborave da na viziju te imaju svoju neku viziju rada da, možda, naštete našim sugrađanima-kaže Lovrić i dodaje:

-Ovo stoji na stranici GSG-a za zgrade koje su energetski obnovljene: 60% sufinanciranja, 60% manjih režija i 100% zadovoljnih korisnika. Kako netko može tvrditi da su 100 posto zadovoljni kad evo ja sam jedan od nezadovoljnih, gospoda ovdje i mi smo jako nezadovoljni!

Iz MOST-a stoga traže odgovore od Grada Velike Gorice i Gradskog stambenog gospodarstva da reagiraju na vruću temu grijanja u Velikoj Gorici i okrenu se rješavanju te problematike.

-Nama je u MOST-u bitno slušati glas građana i prenositi ga javnosti, ali tražimo od odgovornih u GSG-u da dovrše svoj posao u projektu, da obave dogovorene izmjere i regulacije sustava grijanja kako bi građani koji plaćaju upravitelju to i dobili kako bi stanovi konačno bili topli i kako bi konačno i ovu zimu mogli proći na neki bolji način u odnosu na sve ove godine, jer postoje deseci, a možda i stotine stanova u Velikoj Gorici gdje ljudi žive, a ne griju se jer su im radijatori zatvoreni jer GSG nema sluha za potrebe građana, nudimo rješenja i čekamo odgovor Grada i GSG-a-istaknuo je Ivan Bekavac.

Podijeli