Novosti Sport Događanja

Doznajemo: Ugovor sa ZET-om "pojest će" poveći dio proračuna!

04.12.2020. / Juraj Odrčić

Osuđeni ili spašeni javnim prijevozom ZET-a? Pitanje je koje nema jednostran odgovor. S jedne strane korisnici usluga stalno izražavaju nezadovoljstvo kvalitetom prijevoza, a s druge strane posljedice odlaska ZET-a iz grada mogu sezati sve do potpunog urušavanja javnog prijevoza.

Najvidljivije linije ZET-a svakako su one 268 i 330, poznate "spora" i "brza", a uz njih tu je još 20 drugih autobusnih linija koji čine okosnicu velikogoričkog javnog autobusnog prijevoza prema goričkom i zagrebačkom kolodvoru. Održavanje tih linija po cijenama karata i pokaza, a govorimo o karti za jednu zonu od 4 kune ili mjesečnom srednjoškolskom/studentskom pokazu za 310 kuna, subvencionira se značajnim proračunskim sredstvima iz velikogoričkog gradskog proračuna.

Temeljni ugovor sa ZET-om istekao je u rujnu ove godine te je sporazumno produžen do kraja 2020. godine. ZET je za zadržavanje istih uvjeta prijevoza tražio za listopad, studeni i prosinac subvenciju od velikih 3,7 milijuna kuna mjesečno, no uslijed cijele Covid-19 situacije "popustili su" te pristali na iznos od 2,05 milijuna kuna mjesečno. Pomnožimo li to s cijelom godinom postaje jasno koliko nas košta taj prijevoz.

- Za subvenciju javnog prijevoza za ZET u 2020. godini bit će izdvojeno 19.547.365 kuna. U mjesecu travnju radi obustave javnog prijevoza zbog pandemije COVID-19 nije uplaćena subvencija - odgovorili su nam iz Grada Velike Gorice o godišnjem iznosu subvencije prijevoza koji se uplaćuje ZET-u.

Stavak gradskog proračuna subvencije za javni prijevoz posljednjih je godina mahnito rastao. Tako je 2018. godine s 9,2 milijuna kuna narastao 2019. godine na 11,4 milijuna kuna, a u 2020. s planiranih 13,7 milijuna kuna u konačnici završio na 20,1 milijuna kuna od čega najveći dio je namijenjen ZET-u.

Nastavak održavanja javnog prijevoza sa ZET-om uvjetovan je novim ugovorom koji bi stupio na snagu 1.1.2021. godine i pregovori oko njega, doznajemo, su u tijeku. No, iz prijedloga gradskog proračuna za sljedeću godinu iščitavamo da pozicija Grada u tim pregovorima nije najbolja. Potvrđeno nam je to i u odgovoru gradskih službi.

- Za subvenciju javnog prijevoza ZET-u u 2021. godini predložena je ukupna subvencija u iznosu od 29.796.000 kn - potvrdili su nam iz Grada kako gotovo 6% gradskog proračuna za 2021. godinu će "pojesti" samo javni prijevoz.

Za usporedbu, subvencija prijevoza ZET-u je veća nego što je predviđeno za cijeli program građenja komunalne infrastrukture na području Grada Velike Gorice za 2021. godinu koji uključuje nerazvrstane ceste, prometne površine na kojima nije dopušten promet motornih vozila, parkirališta, zelene površine, javnu rasvjetu i groblja. Tih 30 milijuna kuna samo je subvencionirani dio koji plaćaju svi porezni obveznici, a na to ide i svaka karta ili pokaz da bi mogli koristiti usluge ZET-a. Ima li alternative?

 

Podijeli