Azijska pustolovina Davida Čonkaša na utrci FIA Svjetskog kupa u Maleziji: Ovo je bilo odlično, i dosta naporno, iskustvo za sve nas!
Solidnim rezultatom i ogromnim iskustvom završila je 'azijska pustolovina' Davida Čonkaša i njegove obitelji i ekipe u dalekoj Maleziji, gdje je kao prvak Hrvatske u kartingu sudjelovao na revolucionarnoj utrci FIA Karting Arrive and Drive Svjetskog kupa. Novo je to natjecanje koje je na jednoj od najzahtjevnijih staza okupilo najbolje mlade vozače svijeta na jednom mjestu, njih više od 100 iz 50 zemalja svijeta, koji su vozili identične kartinge.
David je na kraju završio na sedmom mjestu u B finalu, a s obzirom na tehničke probleme koje je imao ovo je i više nego dobar ishod vjerojatno najintenzivnijeg vikenda u njegovoj mladoj sportskoj karijeri, na novoj stazi s novim kartingom, u potpuno drugačijim uvjetima, uz brojne popratne programe i obaveze.
I to na drugom kraju svijeta!
Ono što je posebno impresivno je da je Čonkaš u finalnoj utrci imao čak 18 pretjecanja, čime je još jednom pokazao o kakvom se majstoru na stazi radi i kako je pred njim zaista velika vozačka karijera.
Veliki je ovo uspjeh i iskorak i za Hrvatski auto i karting savez, a vjerujemo kako će ovakve utrke samo privući nove mlade nade, prvenstveno u karting, koji je temelj i početak svakog auto-moto sporta.
Prvi dan su bili na rasporedu slobodni treninzi, drugi dan kvalifikacije i onda se treći dan odlučivalo o poretku u izuzetno uzbudljivim utrkama.
"Završila je tako moja azijska pustolovina na Karting Arrive and Drive World Cup utrci u organizacije FIA Svjetske automobilističke organizacije u Kuala Lumpuru. Iako sam u petak imao jako dobar tempo, u subotu su problemi počeli od jutra. Već na 'warm up' krugu sam primijetio kako motor baš i ne prima gas na izlasku iz zavoja, a to se onda ponovilo i u kvalifikacijama. Nažalost, FIA nije dozvolila zamjenu motora, iako sam od kolege pobjednika A finala saznao kako su njima mijenjali čak dva motora."
"U kvalifikacijama sam 22. startnu poziciju za prva dva kvalifikacijska 'heata', a 21. poziciju u trećem. U prva dva sam se brzo probijao na stazi, ali sam bio izbačen sa staze pa su rezultati bili slabi. U trećem 'heatu' j e padala kiša pa sam probio do 13. pozicije. Na mokroj stazi motor više ne igra presudnu ulogu pa mi taj nedostatak nije bio toliko izražen."

Bodovi su se zbrajali i David je na kraju završio u B finalu. Srećom, ponovno je pala kiša pa je staza LYL International Karting Circuit pored Kuala Lumpura bila mokra i skliska na warm up' zagrijavanju, kad je Čonkaš imao treće vrijeme. Finalna utrka vozila se na djelomično suhoj stazi, ali s puno mokrih dijelova i malo 'gripa'.
Njegov mehaničar Igor Košanski je vrhunski procijenio kako je bolje zadržati prilagođeni kišni 'set up', nego se prebaciti na onaj za suho vrijeme, kako je odlučila većina drugih mehaničara.
Čonkaš je u B finale krenuo s 14. pozicije: "Jutro je bilo izuzetno kišno, 'warm up' se vozio po kiši te sam odmah vidio da bi utrka mogla biti dobra za mene, budući da sam ostvario treće najbrže vrijeme."

"Nažalost, do početka utrke kiša je stala, a staza se skoro potpuno osušila te se vozilo na 'slick' gumama. Ipak se to pokazalo kao dobro, jer je većina mehaničara svoje vozače prebacilo na potpuno suhi 'set up', dok je naš Igor Košanski odlično procijenio te mi je ostavio kombinaciju više kišnog 'set upa' nego suhog."
"Za mene je utrka bila stvarno zanimljiva! Na startu me opet 'zeznuo' motor, jedva sam krenuo te sam odmah pao na 23. poziciju. Međutim, imao sam jako dobar tempo i u šestom krugu sam već stigao do desetog mjesta. Napravio sam tada jednu grešku pa sam pao na 15. poziciju. Nije me to obeshrabrilo, još sam malo pojačao tempo, nadoknadio izgubljeno te sam utrku B finala završio na odličnom sedmom mjestu, uz ukupno 18 pretjecanja!"

"Ovo je bilo odlično, i dosta naporno, iskustvo za sve nas! Hvala svim prijateljima, koji su svojim donacijama olakšali ovo putovanje te hvala mojem mehaničaru Igoru Košanskom na odlično obavljenom poslu i s motorom i s postavljanjem 'set up-a'."
Staza u Maleziji je bila zaista posebna, uz 21 zavoj, izuzetno zahtjevna i brza, iako pomalo 'kvrgava'. Trebalo se naviknuti i na vremenske uvjete, na vrućinu, sparinu i vlagu u zraku veću od 90 posto.
David je prošao i edukacije o nutricionizmu, antidopingu, medijima, kao i službeno fotografiranje te sastanak vozača.

"Moj mehaničar cijeli je dan radio na sklapanju šasije i motora. Otac je bio zadužen za nabavu dijelova koji nisu dolazili u paketu te rješavanje papirologije. Šasija s kojom smo vozili bila mi je poznata od ranije, jer je koristimo i inače, ali motor, gume, staza i konkurencija bili su mi sasvim novo iskustvo," zaključio je Čonkaš, aktualni prvak Hrvatske u karting u kategoriji Rotax Max Junior. Još prije dvije godine, u svojoj debitantskoj natjecateljskoj sezoni, dok je imao tek 12 godina, David iz Vukovine je najavio kako se radi o jednom o najvećih talenata hrvatskog automobilizma! A sada to iz utrke u utrku i potvrđuje!
Galerija slika
Azijska pustolovina Davida Čonkaša na utrci FIA Svjetskog kupa u Maleziji: Ovo je bilo odlično, i dosta naporno, iskustvo za sve nas!
Biblioteka Albatros obilježila 45 godina djelovanja
Na Trgu Stjepana Radića postavljeno božićno drvce, kićenje kreće idući tjedan
Kako održati roditeljski odnos nakon razvoda doznajte na edukativnom predavanju u Galženici
Članovi Udruge Suncokret i ove godine izradili prekrasne adventske vjenčiće! Podržite njihov rad
ISKRA Kolektiv u Muzeju Turopolja predstavio svoj pogleda na kulturu i baštinu