"VG 30 Pogled u budućnost": "Velika Gorica više nije spavaonica Zagreba! Spajanjem tradicije, prirodnih ljepota i snage poduzetništva uspješno gradi vlastiti identitet"
Konferencija „VG 30 Pogled u budućnost” održana u Poduzetničkom inkubatoru povodom 30. obljetnice statusa Grada Velike Gorice donijela je tri panela na kojima se govorilo o vizijama razvoja našega grada u godinama koje dolaze. Posebno zanimljiva rasprava vodila se o identitetu grada, o njegovom brendiranju, prezentaciji, privlačnosti turistima te povezanošću s lokalnim stanovništvom.
Veliku Goricu karakterizira blizina Zagreba, tu je bogatstvo turopoljske baštine i priče koju treba voditi tradicija, priroda i ekologija, urbano ruralni spoj grada koji pruža mogućnosti mladima te turistički potencijal. Na koji način te karakteristike objediniti i stvoriti identitet po kojem će Velika Gorica biti prepoznatljiva i posebna govorili su prof. dr. sc. Božo Skoko, Millenium promocija & Sveučilište Algebra Bernays, Maša Ivanov, Client Service Director, Bruketa & Žinić, Ivana Alilović, direktorica TZ Zagrebačke županije te Maja Toth, direktorica TZ Velike Gorice. Moderator panela bio je Darko Buković.

-Kad se nalazite blizu metropole imate jako puno mogućnosti koje možete koristiti; od publike za događanja, da postanite izletište, do privlačenja novog stanovništva, ali se morate duplo truditi da postanete grad, a ne neko predgrađe. To je i mnogim gradovima koji žive kraj metropole bilo teško, da izgrade svoj brend i svoju vlastitu priču. Rekao bih da je Velika Gorica u tome dosta uspješna, uspjela se emancipirati unatoč tome što je vrlo često u sjeni Zagreba, ali kao i cijeli zagrebački prsten odlično koristi tu sinergiju sa Zagrebom – kazao je na početku dr. sc. Božo Skoko.
Grad nije logo, nije priča koja počinje s vizualnim identitetom nego nešto što traje, dodaje Maša Ivanov direktorica za odnose s klijentima.
-Mi u agencijama gledamo stratešku postavku što grad jest i po čemu je on poseban i drugačiji, što može istaknuti u svojoj komunikaciji da se razlikuje od drugih. Tražimo autohtonost, posebnost posebnu priču koja će se provlačiti kroz sve kanale – kazala je Ivanov.
-Kod brendiranja moramo voditi računa o racionalnim i emocionalnim elementima. Ono se ne može nametnuti iz vana. Ako identitet ne živi lokalno stanovništvo on neće zaživjeti. Identitet dolazi od lokalnog stanovništva – dodao je Skoko.
Kad je u pitanju identitet Velike Gorice, puno se toga promijenilo posljednjih deset i više godina. Gradonačelnik Krešimir Ačkar ističe kako je Velika Gorica postala jedan od gradova koji pokreće trendove, a samim time i slika o gradu koji je nekad slovio kao „spavaonica” Zagrebu, do danas se promijenila.
-Prezentirali smo besplatne lokalne vrtiće, besplatan lokalni prijevoz, postavljanje solarnih elektrana na zgrade javne namjene i drugo što je doprinijelo tome da je sada znatno drugačija slika onih koji dolaze u Veliku Goricu. Do prije 10 godina više od 70 posto radno aktivnog i studentskog stanovništva je dnevno migriralo prema metropoli, danas smo ispod 50posto dnevnih migracija. To je i zbog prometne povezanosti i prometne infrastrukture, obilaznice Ivana Pavla II koja je otvorila put prema metropoli. Ovdje su i ovaj inkubator, gradi se ovdje Centar za starije, nogometni kamp, Zračna luka je ovdje – kazao je Ačkar.
No ono čime se Velika Gorica ponosi je njezina bogata povijest, kulturna baština i tradicija iz koje izrasta identitet. Gradonačelnik ističe kako Velika Gorica još uvijek nije dovoljno „opjevana”, a tu nepravdu danas se nastoji ispraviti.
- Velika Gorica nije izgubila svoju dušu, svoj identitet zajedništva. Za vrijeme tridesetogodišnjeg rata Turopoljci su išli ratovati s podgutnicom na vratu, to je preteča kravate. Na takvom identitetu želimo raditi i moramo ispraviti te nepravde da se zna da su Turopolje i Velika Gorica kolijevka kravate – rekao je gradonačelnik.
Na bogatu tradiciju nadovezuje se bogatstvo i raznolikost naših naselja. Veliku Goricu posebnom čini sklad urbanog i ruralnog kraja, ističe direktorica Turističke zajednice Velike Gorice Maja Toth.
-Velika Gorica uspješno gradi svoj put jer je spoj urbanog i ruralnog. Uz sve što možemo ponuditi u centru grada imamo i u ruralnom zelenu okolicu uz svjedoke drvenog graditeljstva. Krajolik ima poseban potencijal, zajedno s Gradom gradi se priča o aktivnom odmoru pa je tu 60atk kilometara biciklističkih staza, a u suradnji s Turističkom zajednicom Zagrebačke županije gradi se i eno i gastro ponuda – kazala je Toth, a na nju se nadovezala direktorica TZZŽ Ivana Alilović spomenuvši neke od projekata s kojima se priča o turopoljskom i velikogoričkom identitetu nastoji utkati u lokalno stanovništvo od najranijih godina.

- Plemenita općina turopoljska ove godina obilježava 800 godina postojanja i to je utkano u našu djecu. Provode se projekti s gradskim vrtićima, djeci se daju podgutnica da vide tu tradiciju koja stvara identitet mladog čovjeka koji živi i stvara. Velika Gorica je i perjanica Zagrebačke županije po sektoru gospodarstva i turizma, imamo velik potencijal, a naglasak je na ljudima – kazala je Alilović dodavši kako su identitet grada upravo njegovi ljudi.
Iako je emocija ta koja pokreće prihvaćanje identiteta neke sredine, kvaliteta života njenih stanovnika ključan je element koji mora biti ostvaren kako bi stanovništvo saživjelo a tim identitetom. Dr. Skoko ističe kako je Velikoj Gorici to uspjelo upravo zato što je građanima omogućila kvalitetu života, mirniji život nadomak metropole što je upravo ono što se u današnjim vremenima traži.
Da bi se grad dobro brendirao potrebno je kontinuirano ulagati u cijelu priču, a prije svega osluškivati građane koji taj identitet žive, govore stručnjaci.
-Građani su primarni nositelji brenda, oni nisu publika. Ljudi koji ovdje žive, kakvu god strategiju lokalne vlasti donijele, oni su tu da je žive, da je koriste. Stoga, prvo njih morate uvjeriti da je nešto dobro za njihov grad, a onda se riječi o tome šire – kaže Ivanov.

Gradonačelniku Ačkaru postavljeno je pitanje kakvu Veliku Goricu vidi u budućnosti, za dvadesetak i više godina. Evo što je odgovorio:
-Vidimo je kao grad s dnevnom bolnicom, grad s najmodernijim centrima za starije osobe. Grad u kojem će ljudi stvarati svoje obitelji, rasti. Najljepše je kad djeca rastu uz grad i grad raste uz djecu. Grad koji će ostati siguran. Proširili smo zelenilo, a širit ćemo ga na 45 posto jer moramo voditi računa o kvaliteti života koja ne smije biti narušena zbog prevelikog nekontroliranog širenja grada. Grade se novi vrtići i škole, a dnevna bolnica je apsolutni prioritet. Bez adekvatne zdravstvene skrbi grad ne može biti uspješan i poželjan. Kada pratite dolazak novih obitelji s infrastrukturom možete reci da smo najpoželjniji grad u Hrvatskoj.
Činjenica da je Zračna luka na području Velike Gorice također predstavlja velik turistički potencijal za grad koji je u godinu dana ostvario 90 000 noćenja te je u samom vrhu kontinentalnih destinacija, istaknula je direktorica TZVG Maja Toth. Grad se želi brendirati i kao grad zrakoplovstva što također predstavlja jedan veliki izazov poput otvaranja Muzeja zrakoplovstva. Dodala je i da je nedavno usvojena Strategija upravljanja destinacijom koja donosi niz novih projekata za koje vjeruju da će većina njih biti ostvarena u narednih 10 godina.
Velika Gorica je grad rada odgovornosti i poduzetničke energije, složili su se svi sudionici današnjeg panela. Gradu je poručeno da „sanja velike snove” te da entuzijazmom i upornošću nastavlja u njihovom ostvarenju.
Galerija slika
Usvojen Proračun Zagrebačke županije za 2026., veći je za 32 posto u odnosu na ovogodišnji
"VG 30 Pogled u budućnost": "Velika Gorica više nije spavaonica Zagreba! Spajanjem tradicije, prirodnih ljepota i snage poduzetništva uspješno gradi vlastiti identitet"
"Nekulturno uzdizanje" u Caffe baru Chelos: Ivica Lazaneo dolazi sa svojim hit stand - upom nasmijati publiku
VG Limači pozivaju na ogledni sat: "Pogledajte kako već 16 godina provodimo sportske aktivnosti za najmlađe"
Nova domaća pobjeda i drugo mjesto na ljestvici za HOK Gorica prije blagdanske pauze: Slijedi zasluženi odmor i priprema za juriš prema vrhu
Konferencija povodom 30 godina Grada: "Gradovi popot Velike Gorice znaju povezati razvoj, identitet i kvalitetu života"