Novosti Sport Događanja

Teta Maja priča najbolje priče: 'Pripovijedanje je alat uz koji djeca najbrže uče i rješavaju teškoće na koje nailaze'

28.11.2021. / Maja Peranić

Vijest da je odgojiteljica Maja Trupčević iz velikogoričkog vrtića Ciciban jedna je od pobjednica natječaja portala missMAMA i Lidl-a unutar kojeg je pokrenuta kampanja ''Oni su najbolji'' u kategoriji „Naj za pričanje“ odjeknula je ovih dana u našem gradu i razveselila brojne mališane kojima teta Maja svakodnevno pripovijeda priče. Upitali smo je stoga kako je postala tako dobra, zapravo najbolja "teta pričalica" i koliko joj znači to veliko priznanje koje je ovih dana dobila.

-Znači mi puno s obzirom na to da su nas prijavili roditelji i to je izraz njihova zadovoljstva da su prepoznali ono u čemu sam ja dobra. Također to mi je kao jedna potvrda njihove podrške i dobre suradnje između nas. Nama odgajateljima je jako bitno da smo u jednom začaranom krugu s roditeljima i da zajedno brinemo o djeci koju nam povjeravaju-kaže nam teta Maja.

S druge strane ovo priznanje potvrda joj je da ono što je prepoznala u sebi, a to je pričanje priča ide u dobrom smjeru, prvenstveno kroz pozitivnu reakciju djece, dodala je.



Maja Trupčević odgojiteljica je u Dječjem vrtiću Ciciban već četiri i pol godine. Trenutno vodi srednju vrtićku grupu Zečići, a i izvan posla okružena je djecom od koje, kaže nam, crpi najveće iskustvo. Trenerica je mentalne aritmetike te voditeljica i osnivačica udruge „Mali prijatelji. Ono po čemu se Maja posebno ističe je, već spomenuto pričanje priča.

Kroz natječaj „Oni su najbolji“ predstavila je svoju terapeutsku priču pod nazivom „Priča o Cicibancima“.

Njen put od „obične tete“ do „tete pričalice priča“ počeo je istraživanjem koliko priče djeluju na djecu. Unutar odgojne skupine pokrenut je projekt „Priče za zdravo biće“ s ciljem rješavanja teškoća na koje su odgojiteljice nalazile među djecom. Radilo se o trogodišnjacima i poglavito o teškoćama s govorom. No ubrzo se dogodio razorni potres pa su odgojiteljice primijetile nova stanja kod djece.

-Nakon potresa uočile smo izrazitu plašljivost, nepovjerenje, nesigurnost, odbijali su dolazak u vrtić. Općenito njihovo stanje je bilo dosta narušeno, bili su pod stresom i zahtijevali stalno prisutnost odrasle osobe. Pojavile su se njihove tjelesne promjene, teškoće zdravstvene bez osnova; zadržavali bi stolicu, imali problema sa spavanjem i jelom-opisuje nam Maja i dodaje kako je cijela situacija nakon potresa snažno djelovala i na djecu i na odgojitelje.



Evakuacijske vježbe, nepredvidivost situacije, strah i strepnja hoće li se potres ponovo dogoditi narušili su povjerenje i osjećaj sigurnosti. Odgojiteljice su smatrale da trebaju pomoći mališanima da izraze ono što osjećaju u sebi i to verbaliziraju. To nije bio lagan zadatak pogotovo kad se radi o malenoj djeci i još k tome s teškoćama u govoru. Tada se rodila „Priča o Cicibancima“ u kojoj je teta Maja objedinila sve teškoće djece u skupini kako bi se svatko u njoj mogao pronaći.

-Važno je bilo da se svako dijete u skupini u priči može pronaći i to je ono najbitnije što priča mora pružiti da svako dijete pronađe ono što mu je potrebno bez nekog direktno ciljanog prozivanja djeteta-kaže Maja Trupčević.



Priču su starije skupine kasnije oslikale te ju je teta Maja ispripovijedala kamishibai tehnikom pomoću drvenog kazališta.

Nakon vrlo pozitivnih reakcija djece, Maja je priču predstavila na konferenciji u Varaždinu u kolovozu ove godine gdje joj je potvrđeno od strane stručnjaka koji se bave istraživanjem priča i bajki se radi o priči sa svim elementima terapeutske priče, iako ju je, kako nam priznaje napisala intuitivno.

Maja Trupčević kroz svoj je rad s djecom otkrila da u sebi ima odlike pravog pripovjedača, da je rođena za pisanje i pripovijedanje priča koje će, osim što će ih zabaviti, mališanima pomoći da riješe neki problem ili nešto novo nauče. Maja stoga danas pohađa i studij pripovijedanja u Varaždinu kako bi taj svoj talenat oplemenila novim znanjima za još više priča koje su pred njoj i njezinim mališanima.



-Pripovijedanje danas koristim kao svoj najveći alat u radu s djecom s obzirom na to da kroz pripovijedanje i smišljanje priča koje su njihove, osobne mogu prenijeti njima sve ono što trebam bez dodatne odgojne upute ili metode i oni to puno brže usvajaju. Pokazalo se to kao jedan besplatni alat koji je odličan, brz i efikasan-zaključila je Maja Trupčević.

Podijeli