Kamere u pogonu: Snimaju brzinu, registraciju, prekršaje… A sve gleda policija
Upravo je završila realizacija uspostave prve faze videonadzora javno prometnih površina Grada Velike Gorice koji je postavljen u cilju povećanja urbane sigurnosti u našemu gradu. Kamere su u funkciji! Time se Velika Gorica pridružila gradovima koji su svjesni da „policija ne može biti na svakom čošku“ te video nadzorom žele prevenirati prekršaje, prometne probleme pa čak i kaznena djela, ali i utjecati na prometnu situaciju.
- Osnovna svrha uvođenja sustava tehničke zaštite putem video nadzora je zaštita života, zdravlja ljudi i imovine na javnim mjestima s ciljem smanjenja izloženosti ljudi i imovine riziku od razbojstava, krađa, provala, nasilja, remećenja javnog reda i mira te povećanje stanja sigurnosti prometa, rješavanje problema prometa u mirovanju i dijela komunalnih poslova – pojašnjava nam voditelj Odsjeka za promet iz gradskog Upravnog odjela za komunalne djelatnosti i promet Matija Majdak.
Implementacija sustava video nadzora Grada podrazumijevala je uspostavu centralnog nadzornog sustava te ugradnju video nadzornih kamera visoke rezolucije s video analitičkom funkcionalnošću. One će s jedne strane omogućiti opći sigurnosni nadzor javnih površina i glavnih prometnih pravaca, a s druge strane omogućiti napredno praćenje prometne situacije kroz analizu broja i strukture vozila u Gradu.
- Radi se o prvoj fazi projekta u kojoj nisu postavljene samo kamere na ovih prvih pet lokacija, a postavljeno je ukupno 29 kamera, već je uspostavljen nadzorni centar sa svom opremom u Komunalnom centru kao jedno srce cjelokupnog sustava. Paralelno s našim sustavom i Hrvatske ceste provode projekt za potez od Domovinskog mosta sve do Kušanca gdje će se također postaviti analitičke kamere, a sve zajedno će povećati sigurnost na prometnicama na području Velike Gorice - kaže Majdak koji vjeruje da će se opravdanost ovog projekta brzo pokazati čime bi se i sustav širio na ostale glavne prometnice u gradu i okolici.
Zubak, Veterinarska, Robna, Leggiero i Tuđmanac
U prvoj fazi kamere su postavljene na pet lokacija, dva ulaza/izlaza iz grada odnosno križanje Zagrebačke ul.- Poštanske - Ul. R. Fizira (kod Zubaka) i križanje Sisačke - Ul. 153. brigade HV (kod Veterinarske stanice) te tri lokacije unutar grada: križanje Zagrebačke ul. - Ulice S. Kolara (kod Robne kuće), kružno raskrižje Ul. kneza Lj. Posavskog - Matice hrvatske – Kolodvorske (kod Leggiera) i park dr. F. Tuđmana, a istima se upravlja iz Nadzornog centra smještenog u zgradi Komunalnog centra (VG Goričanka).
Sustav je pripreman i u dogovoru s Policijskom postajom Velika Gorica stoga će napredni nadzorni sustavi policiji omogućiti brzo identificiranje počinitelja određenog kaznenog ili štetnog događaja, dok će prometne analitičke informacije stručnim službama u Gradu omogućiti kvalitetnije prometno planiranje i optimizaciju prometa te povećanja sigurnosti prometa na cestama.

Radarske kamere mjere i brzinu
Na ključnim prometnim pravcima, a to su Zagrebačka i Sisačka ulica, postavljenje su prometne analitičke kamere s podrškom za mjerenje brzine kojima se mjeri trenutna brzina kretanja, maksimalna brzina kretanja, prosječna brzina kretanja, srednja vremenska i prostorna brzina, broj vozila, gustoća prometa te interval i razmak slijeđenja…
- Na križanjima su postavljenje kamere koje su analitičke. Radarske kamere snimaju brzinu kretanja vozila i pohranjuju u sustav podatke (čuvaju podatke 30 dana) te su te informacije povezane s Policijskom postajom Velika Gorica, što znači da zasigurno očekujemo smanjenje brzine u prometu odnosno jednu veću kulturu vožnje - kaže nam Majdak, a u budućnosti žele obuhvatiti i „crne točke“ u prometu kao što je recimo raskrižje Velika Mlaka.
Raspoznaju registracije ukradenih i neregistriranih vozila
Prometne analitičke fiksne kamere za prepoznavanje registarskih oznaka i klasifikaciju vozila, posjeduju video analitičku funkcionalnost, koja se izvodi u samoj kameri te rezultate prepoznavanja šalju centralnom video nadzornom sustavu. Policijski službenici imaju mogućnost pretraživanja baze evidentiranih vozila u sklopu policijskog postupanja kao što su potraga za ukradenim vozilom ili neregistriranim vozilom s ciljem pronalaska incidentnog vozila. Što se tiče prometnog aspekta korištenja prometnih analitičkih kamera, moći će se pratiti prosječno vrijeme putovanja i struktura prometnog toka između nadziranih točaka u gradu.
Fiksne kolor i panoramske kamere za opći nadzor omogućuju kvalitetnu rekonstrukciju incidentnih događaja, koji se mogu pojaviti u području nadzora (prometna nesreća, razbojstvo, vandalno djelovanje...) te policija može uvidom u snimke kvalitetno identificirati potencijalnog počinitelja.
- Očekivanja su velika, pogotovo jer se radi o sustavu koji je u dogovoru i povezan s policijskim službama i tu očekujemo povećanje sigurnosti u prometu i gradu općenito. Bitno je za napomenuti kako cilj sustava nije represija već sigurnost na prometnicama i opća zaštita građana - zaključuje Majdak.
Policija je do sada prometnu kulturu podizala terenskim nadzorom prometa i svojim akcijama, no čini se da će od sada moći djelovati i kada ih nećemo fizički vidjeti na terenu te da ćemo brzo shvatiti da žuto na semaforu ne znači „stisni po gasu“.
Odbojkašice OK Velika Gorica 'okrenule' Dubravu, pet setova HOK Gorica protiv Vrbovca za povratak na pobjedničke staze
Tužna obljetnica u Škabrnji: Osmaši iz Hribara i njihovi profesori odali počast žrtvama
Preč. Vlado Razum imenovan pomoćnim biskupom Zagrebačke nadbiskupije
Biblioteka Albatros slavi 45 godina postojanja
„Peglanje je za mene terapija”: U Ivoninoj „Pegleoni” razveselit će vas savršeno ispeglana odjeća
Izniman uspjeh Debatnog kluba Velika Gorica: Petra, Melani i Lucija osvojile brončane medalje