Novosti Sport Događanja

U Veliku Goricu stiže Digitalna akademija: Djeca će programirati robote, snimati crtiće, istraživati tajne svemira i kreirati svoju školu budućnosti

19.09.2021. / Redakcija

Po prvi puta u Velikoj Gorici s radom kreće Digitalna akademija namijenjena učenicima od 1. do 8. razreda osnovne škole. U svijetu u kojem se tehnologija mijenja i napreduje iz dana u dan što kod čovjeka zahtjeva konstantnu prilagodbu, o njoj je potrebno učiti od malih nogu. Upravo zato, a s ciljem razvoja digitalnih kompetencija budućnosti, učilište Algebra je za one najmlađe pripremilo i prilagodilo program Digitalne akademije kroz  4 razine koje pohađati mogu sva djeca, bez obzira na predznanje. Polaznici Digitalne akademije u Velikoj Gorici imat će tako priliku od malih nogu uploviti u svijet najviših tehnologija na njima prilagođen način te postati istraživači svemira, programeri, kreatori digitalnih slikovnica, crtića, filmova i videoigara, izumitelji vlastitih robota ili pak istraživači vlastitog uma i tijela.

Na svakom je stupnju sadržaj organiziran u projekte kojima se postižu obrazovni ishodi definirani kroz cjeline: računalno razmišljanje, programiranje, istraživanje, stvaranje i surađivanje.

Važno je istaknuti da Akademija nije fokusirana samo na učenje digitalnih tehnologija, već je njezin glavni fokus razvoj dječje kreativnosti, znatiželje, kritičkog mišljenja te dolazak do rješenja problema kroz eksperimentiranje što su, kako ističu iz Algebre, vještine potrebne za uspješan život i djelovanje u 21. stoljeću.

U nastavku donosimo detaljniji program sve četiri razine Digitalne akademije kojoj se ove jeseni mogu priključiti i vaši mališani. U Velikoj Gorici Digitalna Akademija će se održavati u Helen Doron English Centru.

Najmlađi će izrađivati digitalnu slikovnicu

Za učenike od 7-8 godina u okviru programa „SEEKER“ pripremljena su četiri projekta i to: izrada digitalne slikovnice, Algoritam tijela, korištenje video igara u svrhu razvoja kreativnosti te upoznavanje svemira pomoću raznih digitalih alata.

U projektu izrade digitalne slikovnice djeca će biti u ulozi malih autora i ilustratora. Sudjelovanjem u aktivnostima projekta Danas sam ja autor! kod njih će se poticati razvoj jezičnoga izražavanja i stvaralaštva u području dizajna, a uporabom različitih računalnih alata, aplikacija i programa.

Sudjelovanjem u projektu Algoritam tijela učenici će se upoznati s pojmovima tematike ljudskih sustava te osnova programiranja te steći vještine korištenja robota i njegovo programiranje.

Kroz igru učiniti učenje zabavnim

U sklopu trećeg projekta polaznici će se upoznati s najpopularnijom računalnom igrom – Minecraft te nakratko postati virtualni graditelji svijeta bajki koje toliko vole. Razvijajući kreativnost, polaznici će istraživati nove terene te izgrađivati dvorce i kule od kocki u postupno generiranim 3D svjetovima.

Za one kojima niti nebo nije granica već im pogled seže u daleka svemirska prostranstva kao stvoren je projekt istraživanja svemira kao jednog od svima nam nepoznatih područja. Ondje će se polaznici usmjeriti na digitalne alate koji su postali potrebni za bilo kakav istraživački rad, a ujedno i olakšavajući jer nude mogućnosti virtualnih šetnji i virtualno upoznavanje s prostorom u kojem živimo.

Očekuju ih tako solarne šetnje s programiranjem Ozobota koji će biti u funkciji astronauta i svemirskih letjelica. Obući će astronauta, upoznati se s dijelovima njegovog odijela te virtualno ući u svemirske letjelice. Programirat će Ozobota koji će za njih istražiti svojstva Mjeseca te na njemu virtualno postaviti svoju zastavicu, a izradit će i vlastiti Sunčev sustav.

Što se tiče projekta i programa za djecu od 8 do 10 godina koji spadaju u skupinu „EXPLORER“ tu su projekti: programiranje, Genijalni um, Mikrosvijet te umjetnost kroz digitalne alate.

Mali programeri svoje će programerske vještine razvijati putujući svijetom. Tako će upoznati osnovna obilježja Republike Hrvatske te će programirati jednostavnu računalnu igru. Rješavat će zadatke s nizovima, usvojiti i razumjeti pojmove 'naredba', 'algoritam' i 'program'. Nizom naredaba stvarat će algoritme, pokretati program, pratiti njegovo ponašanje, uočavati pogreške i ispravljati ih.

Izrada crtića na temu „Genijalan um“

Razumijevanju ljudskog uma, te tehnikama njegova razvoja polaznici projekta „Genijalan um“ pristupit će digitalno te će taj jedinstven ''software'' spoznavati uz pomoć tehnologije. Uz pomoć računala i suvremenih mogućnosti komunikacije naučit će kako funkcionira mozak, ali i kako se osnažuju njegove funkcije.

Upoznavanjem nekih od genijalnih umova poput Nikole Tesle, Steve Jobsa, Marie Curie, Leonarda da Vinci-ja i drugih, dočarat će im se značaj mašte, kreativnog razmišljanja te mentalne upornosti i dovitljivosti u rješavanju problema. A očekuje ih i izrada crtića na temu genijalnog uma.

Sudjelovanjem pak u projektu Mikrosvijet učenici će stjecati vještine potrebne za razvoj računalnog razmišljanja (logičko,analitičko i kritičko mišljenje). Stvarat će algoritme (programske upute), a zatim i programe pomoću kojih će rješavati zanimljive i raznovrsne problemske zadatke povezane s temom mikrosvijeta.

Posljednji u ovoj kategoriji je projekt kroz koji će se polaznici upoznati s djelima svjetski poznatog umjetnika Banksyja te će izrađivati vlastita umjetnička djela koristeći različite digitalne tehnike i alate. Crtat će, slikati, fotografirati, izraditi 3D računalnu igru i videozapis te predstaviti radove u virtualnom svijetu. Koristit će grafički tablet i VR naočale. Upoznat će se s različitim vrstama digitalne likovne umjetnosti i izraditi vlastita umjetnička djela na temu Lego, piksel i ulične umjetnosti.

Robotska utakmica

Za učenike od 10 do 12 godina predviđena su četiri projekta u sklopu skupine „Creator“, a to su: Robotska nogometna utakmica, Uplovimo u svijet filma i animacije, razvoj web stranica te kreiranje škole budućnosti.

Kroz projekt Robotska nogometna utakmica polaznici će stjecati nova znanja te razvijati sposobnosti i vještine na području robotike. Definirat će pojmove robotike i robota te će uočiti njihova bitna svojstva i način rada. Učenici će znanja iz robotike konkretizirati upravljanjem robotskim automobilima Qbot i to na različite načine – putem mobilne aplikacije na mobilnom uređaju, daljinskoga upravljača te putem programskih kȏdova u WeMake. Tijekom sudjelovanja

u aktivnostima projekta učenici će prolaziti kroz mnoge nogometne izazove. Rješavat će probleme koje zahtijevaju analitičko i strateško razmišljanje, a koji su postavljeni na nogometnim terenima.

Sudjelovanjem u projektu Uplovimo u svijet filma i animacije učenici će naučiti kako izraditi animaciju i snimiti film. Naučit će koji koraci prethode snimanju filma, te važnost izrade plakata i promotivnih videa. Opipljivi rezultat bit će film Kako smo snimali film?, zajednički izrađen scenarij i knjiga snimanja te snimljen i montiran film na zadanu temu.

Polaznici će imati prilike i usvojiti osnovne pojmove tematski vezane za razvoj web stranica, od najbitnijih dijelova iz kojih su one sastavljene do toga gdje se one čuvaju.

Kreatori škole budućnosti

Tko ne bi želio kreirati školu po svom guštu?! Ta mogućnost pružit će se polaznicima Digitalne akademije koji će postati kreatori svojih škola budućnosti pri čemu će samostalno osmišljavati i izraditi 2D i 3D tlocrt škole, baviti se opremanjem škole i uređivanjem interijera. Nakon što izgrade školu budućnosti, polaznici će osmisliti i odrediti metode poučavanja, izrađivati scenarije te digitalni katalog u kojem će istaknuti sve prednosti svoje škole budućnosti.

I za kraj, za skupinu učenika od 12 do 14 godina, koje se već smatra „izumiteljima“ – „INVENTOR“ program ponudio je također četiri projekta na kojima mogu sudjelovati. To su : Razvoj video igara, „Qbot robot“, 3D modeliranje te Pygame – svijet računalne grafike.

Sudjelovanjem u projektu Razvoj video igara učenici će upoznati medij video igara iz profesionalne perspektive i steći vještine razvoja svih osnovnih elemenata video igre. Opipljivi rezultat bit će video igra koja je glavni projektni zadatak svakog učenika.

U projektu „Qbot robot“ djeca će se upoznati sa samostalnim programiranjem Qbot robota i radu sa senzorima koji su dostupni na njemu. Kroz jednostavno programsko sučelje upoznat će se sa samostalnim programiranjem kretnji robota. Također, usvojit će nužno znanje za samostalno programiranje robota za autonomno kretanje u prostoru bez uplitanja čovjeka.

Sve o 3D modeliranju

Polaznici Digitalne akademije imat će priliku i iz prve ruke upoznati svijet 3D modeliranja i samog ispisa kreiranih modela na 3D printeru. Upoznat će se sa načinom rada 3D printera i tehnologijom printanja modela korištenjem PLA materijala. Dizajnirat će privjesak kojega će uz pomoć trenera isprintati na 3D printeru, a kasnije će se posvetiti i izradi kompleksnijih oblika u pripremi za 3D print. Po završetku projekta, polaznici će znati osnove 3D modeliranja i pripreme modela za 3D print, osnove rada na 3D printeru, te zakoračiti u svijet naprednijeg 3D modeliranja.

Pomoću Pygame-a učenici će se upoznati s osnovama računalne grafike. Uz mnogobrojne bogate sadržaje koje pružaju ovi programski alati, upoznat će se i s pojmom pixelart, izradit će jednostavnu animaciju, a crteže će obogatiti raznim zvučnim efektima i slikama. Kroz sve termine posvećene

grafici susretat će se s pametnim rješenjima hrvatskih izumitelja i znanstvenika čija su otkrića promijenila svijet. Učenici na završnom terminu osmišljavaju svoje pametno rješenje te svoju ideju prezentiraju u obliku računalne grafike. Ovaj projekt je interdisciplinaran, a isprepleten je s puno

programiranja, matematike, likovne i glazbene umjetnosti, a u pozadini svega nalaze se i hrvatski povijesni izumi.

U Velikoj Gorici Digitalna Akademija će se održavati u Helen Doron English Centru, a sve informacije o upisima možete dobiti na adresi Matice Hrvatske 3 te na broj telefona 091 2233 492.

 

sponzorirani članak

Podijeli