15.09.2009

Slijedeće godine natječaj za aerodrom


Međunarodni natječaj za odabir koncesionara koji bi gradio novi terminal zagrebačkog aerodroma raspisat će se početkom 2010. godine. Trenutačno se priprema natječajna dokumentacija, potvrdio je Večernjaku ministar prometa Božidar Kalmeta. Sutra će pak na Skupštini Zračne luke Zagreb novim direktorom biti imenovan Tonči Peović, dosadašnji šef dubrovačkog aerodroma.

– Još su bivši premijer Sanader i predsjednik Mesić dogovorili da se nova putnička zgrada gradi koncesijom kako se ne bi koristio novac iz gradskog i državnog proračuna, odnosno da se zračna luka kreditno ne zadužuje – objasnio je Kalmeta. Iako je još prošle jeseni nakon međunarodnog arhitektonskog natječaja odabrano pobjedničko rješenje novog terminala autora Jure Radića, Branimira Kincla i Velimira Neidhardta, zbog financijske krize njegova je gradnja bila obustavljena.


Isprva se planiralo, zapravo već je bilo dogovoreno da gradnju nove putničke zgrade vrijedne 240 milijuna eura, u omjeru 60:40 posto, financiraju većinski suvlasnici, odnosno Vlada i Grad Zagreb.


U toj bi verziji dio investicije sufinancirala i sama Zračna luka Zagreb. Zbog krize i recesije od toga se odustalo.U međuvremenu je smijenjen i dugogodišnji direktor Boško Matković, kojemu je Kalmeta, kako kaže, zamjerio nedovoljnu ekipiranost oko projekta nove putničke zgrade.


Nastavak gradnje terminala poklopio se s dolaskom novog direktora, inženjera aeronautike, kojeg je za novog šefa odabrao osobno ministar Kalmeta. Iako se nakon smjene Boška Matkovića, koji je uspješno vodio poslovanje Zračne luke Zagreb, digla buka kako je riječ o političkoj smjeni, na njegovo mjesto ipak dolazi uspješan direktor, dugogodišnji prvi čovjek Zračne luke Dubrovnik.


– Tonči Peović najbolji je menadžer u toj branši, a najveća zračna luka u Hrvatskoj zaslužuje takvog čovjeka – pohvalio je Peovića Kalmeta.Za gradnju novog terminala koncesijom ozbiljno je zagrijan IGH, a Jure Radić, šef te projektantske kuće, već dulje vrijeme traži partnere za taj posao.


Iako se uvjeti natječaja, odnosno koncesije, tek razrađuju u Ministarstvu prometa, gradnja terminala tim modelom znači da bi koncesionar uložio svoj novac u gradnju putničke zgrade te bi je, proporcionalno uloženom, dobio na upravljanje na određeni broj godina, najverojatnije 25-30, kako bi isplatio svoju investiciju.


Još su prije iz Zračne luke Zagreb stizale informacije da su za koncesiju zainteresirane američke, švicarske i njemačke tvrtke. Nakon što se odabere koncesionar, najvjerojatnije će on odlučiti hoće li se terminal graditi prema pobjedničkom radu ili prema nekom drugom projektu s tog natječaja.


Izvor: www.seebiz.eu

(14. rujna 2009)



Komentari
Prikaži ostale komentare ...



Korisničko ime
Prepiši kod

*** Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i bez ograničenja objave komentara te se vgdanas.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje te širenje mržnje na vjerskoj, nacionalnoj, rasnoj ili drugoj osnovi. Komentari koji neće zadovoljavati navedene uvjete bit će moderirani ili izbrisani.Komentiranjem na vgdanas.hr prihvaćate ove uvjete u cijelosti.