°C 19

Velikogorički student u finalu prestižnog Adria-Balkan L'Oreal Brandstorm natjecanja

09.04.2019.

Petar Brnada

Velikogoričanin Stjepan Rakarec sa svojim je timom uspio doći do međunarodnog finala Adria-Balkan L'Oreal Brandstorma- prestižnog i najvećeg svjetskog studentskog natjecanja koje se već preko 25 godina održava u 64 zemlje.

Partner ovogodišnjeg Brandstorma je L'Oreal Future of Skincare Experience, a zadatak je bio unaprijediti i inovirati njegu kože, u skladu s misijom branda.

Stjepan je mladi apsolvent informatike, a na natjecanju je sudjelovao sa svojim timom kojega su činile njegove kolegice Katarina Ban i Anamarija Grkavac sa Fakulteta organizacije i informatike (FOI). Ovaj uspješni trio uspio je doći do međunarodnog finala u kojemu se našlo deset timova s područja Adria Balkan regije, no nažalost samo je za jedan tim bio osiguran daljnji odlazak u Pariz.

Spoj informatike i ekonomije

-Za Brandstorm natjecanje saznali smo preko maila asistentice Ivane Đunđek-Kokotec, te nas je odmah zainteresiralo. Međutim za prijavu na natjecanje bilo je potrebno formirati tim od troje studenata pa smo na preporuke asistentice Marijane Bubanić čule za kolegu informatičara Stjepana za kojeg je ona dala sve pohvale i predstavila ga kao odličnog kandidata. Time smo odlučili spojiti naša znanja i vještine iz ekonomije i informatike, a ono što nas je povezalo je ljubav prema tehnologiji, marketingu, prestižnim brendovima i visokoj modi. Odlučili smo se prijaviti, a tek po završetku prijava bio nam je otkriven konkretan zadatak- otkrivaju nam ovi inovativni studenti.

U sklopu natjecanja trebali su sami osmisliti cjelokupno poslovno rješenje kao da osnivaju startup kroz zadana četiri ključna kriterija: inovativnost, korisnost, ostvarivost i proširivost.

-Sam početak je bio vrlo težak naime za natjecanje smo saznali dva tjedna prije predaje prve faze rješenja, što nas je natjeralo da damo sve od sebe. Prvo je bilo potrebno uopće osmisliti koji problem će riješiti naš startup i da L'Oreal i korisnici imaju koristi od toga. Pomnim brainstormiranjem i zajedničkim snagama uz ispitivanje doktora, dermatologa i korisnika došli smo do zaključka da ne postoji svijest ljudi o brizi za svoju kožu i da se ne  koriste najčešće ispravni proizvodi i da većina Hrvata živi pasivnim i nezdravim životom, što uzrokuje neefektivnost u liječenju, zagađenje okoliša bacanjem polupotrošenih proizvoda, stalnim mijenjanjem branda i u konačnici potrošenim novcem kako za korisnika tako i za firmu. Možemo reći da je bilo dana kada smo radili i preko 10 sati dnevno- pričaju studenti.

Kako dalje navode, na web platformi Brandstorma bili su im dostupni materijali koji su im pomogli u poliranju ideje. Naime, upoznali su L'Oreal novitete kako stručne tako i tehnološke koji su ih  potaknuli da evaluiraju ideju sa zadnjim trendovima i najboljima praksama.

-Spojem detaljnog istraživanja tržišta i poznavanja asortimana, naprednim tehnološkim konceptima poput Blockchain-a, Augmented Reality-a, Natural Language Processing-a, Machine Learning-a i  vrijednosti branda, osmisli smo inovativno rješenje BESTHY naziv je također kreativna ideja Anamarije koji dolazi kao akronim od Beauty, Skin, Healthy, što je ujedno i bio naš moto. Cilj rješenja je potaknuti efektivnost tretmana za njegu kože kroz pružanje odgovarajućih proizvoda na temelju napredne analize kože, profila ljudi i vanjskih faktora- otkrivaju iz uspješnog tima.

A sve to, kako dodaju, s ciljem omogućavanja ljudima da dosegnu svoj puni potencijal u svim vrstama tretmana njege kože, povećanje prodaje adekvatnih proizvoda te veća uspješnost liječenja s ciljem povećanje prodaje proizvoda. Stručna pomoć pritom im je jako dobro došla.

-Uz domenska znanja pomoć od doktora i dermatologa nam je puno značila. Za samu realizaciju ideje najviše su nam koristile naša domenska znanja. Stjepan je posjedovao bogato iskustvo u domeni Project Managementa i Product Managementa, UX/UI dizajna, developmenta koje je stekao kako na fakulteta tako i poslovnom svijetu kroz svoje poduzetničke poslovne poduhvate i rad u velikim IT firmama na raznim pozicijama. Anamarija je doprinijela kroz odlično poznavanje paleta L'Orealovih proizvoda i problematike koje rješavaju, jer je potrebno bilo obuhvatiti specifičnu seriju za njegu kože L'Oreal Active Division. Katarina Ban je svojim izvanrednim analitičkim sposobnostima i vrlo dobrim poznavanjem financija i poslovnih strategija sve to lijepo zaokružila- kažu nam Anamarija, Katarina i Stjepan.

Među Top 10 timova

Tjedan nakon predaje rješenja, saznali su da ulaze u sljedeću fazu natjecanja - međunarodno finale Adria Balkan. Kako kažu, bili su oduševljeni kada su saznali da su ušli u 10 najboljih timova od 50 prijavljenih na međunarodnoj razini Adria Balkan.

-U vrlo kratkom roku smo razradili našu ideju i pripremali pitch. Ova faza je bila užasno stresna i napeta osobito kada smo već tako puno truda vremena i vlastitog novca uložili, samu ideju i pitch smo stavili na novu razinu tako da smo čak 3D isprintali vlastito izrađen 3D model našeg fizičkog uređaja za analizu i masažu kože uz pomoć Fakulteta organizacija i informatike- otkrivaju nam finalisti.

Međunarodno finale Adria Balkan uključivalo je deset timova iz cijelog područja Adria Balkan regije, a održavalo se u Zagrebu 3. travnja.

-Sama prezentacija je prošla odlično, prema planu, a cjelokupni event, koji je L'Oreal organizirao, nas je oduševio. Nažalost samo je za jedan tim bilo osiguran daljnji odlazak u Pariz kao utješnu nagradu dobili smo certifikate, ali i vrijedne te prestižne nagrade – cijelu paletu najnovijih L'Orealovih proizvoda- zaključuju ovu priču Anamarija, Katarina i Stjepan koji su pored vrijednih nagrada sa sobom ponijeli neprocjenjiva iskustava koja će im, sigurni smo, biti temelj za buduće uspjehe.

U pripremi rješenja puno im je značila pomoć i podrška njihove mentorice doc.dr.sc. Ivane Đunđek Kokotec, kojoj se ovom prilikom zahvaljuju, riječi zahvale upućuju i Petri Grd i Bogdanu Okrešu Đurić za 3D isprintan model te Martini Tomičić Furjan za evaluaciju poslovnog modela te Filipu Novačkom na predivnim slikama tima za predselekcijsku fazu prijave.

-Sudjelovanje na L'Oreal Brandstormu bilo je odlično iskustvo u kojem smo imali priliku vidjeti kako funkcionira jedna svjetska kompanija poput L'Oreala te upoznati ostale natjecatelje i umrežiti se. Dok nam za sljedeću godinu ostaje osigurati karte za svjetsko finale Brandstorma u Parizu- poručuju ovi genijalni studenti.